I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, January 10, 2011

[ PERNAH TAK DIA FIKIR TENTANG PERASAAN OWG LAEN ??]


hendak melakukan ape je ... kiter perlu berade dalam keadaan tenang & waras ... kadang - kadang ... perasaan bole terganggu oleh emosi - emosi ,,, perasaan - perasaan yang tak tenang ... dalam hidup ni ... kiter bukan hidup seorang diri je ... kiter hidup di dunia yg begitu luas ... bermacam - macam jenis manusia yang kiter akan jumpe ... kadang - kadang owg takkan fikir perasaan kiter ... sebab pe au ??? dia lebih pentingkan perasaan diri dia sendiri & mungkin dia lebih pentingkan perasaan owg yang dia rase penting ... =) ... tahu tak ,,, manusia ni sukar diramal sebenarnya ... nak tahu kenape ??? ye la ... sikap ,,, perangai manusia ni ... seringkali berubah - ubah ... macam saya jugak ... sebab saya manusia ... hehehehe ... pape pun yang berlaku ... membuatkan kiter lebih matang ... & terus kuat untuk teruskan kehidupan yang luas ni ... amek segala kenangan yang pernah berlaku dulu ... sebagai iktibar kehidupan ... macam pernah jadi dalam hidup saya ... saya putus dengan bekas teman lelaki saya ... tapi bile difikir - fikirkan semula ... untuk ape saya perlu meratapi tangisan tu begitu lame ... sedangkan mase takkan berulang kembali ... dia pernah cube untuk kembali akhirnya ,,, mgkin dia tak bole hidup tanpe saya ,,, tapi saya takkan terime dia kembali ... sebab saya tahu ,,, kalau saya teruskan hubungan saya dengan dia ... saya akan lebih terluka sebab keluarga dia takkan pernah terime saya dalam hidup mereka ... & saya tahu ... saya akan lebih bahagia lepas dia tinggalkan saya ... sebagai seorang manusia ... kiter mesti nak cari kebahagiaan untuk diri kiter sendiri ... sebab tu la ... kiter jadi seorang yang pentingkan diri sendiri ... sebab kiter dahulukan diri kiter sendiri daripada owg laen ... tapi bile owg laen yang pentingkan diri sendiri tanpe pedulikan kiter ... kiter jadi sedih & salahkan owg laen tu ... patut kew ??? =) ... mgkin tak pe ... kalau kiter sekali - sekale pentingkan diri sendiri ... tapi jangan sampai owg laen terluka ... renung - renungkan la ... jangan sampai owg laen terluka sebab kiter ... bersikap adil dengan siape pun dia ,,, walaupun dia tak adil ... sebab yang tahu ape yang kiter rase adalah DIA ... hanya DIA yang akan membalas segala kebaikan & keburukan seseorang manusia tu ... =)


p/s : terase sangat diri ni dh cukup dewase ... almaklumla dh makin tua ... hehehehe ... thanks k.azie ... u always teach me ...



1 comment:

  1. kakk.. siyesly sesje nk bkak this entry,,tetbe name sye ade pulak.. hehehe.. tengs dear.. hehe.. anyway.. one big hug 4 u... :)) kak.. hepy denga kamu da mule berfikir dgn tenang.. n paling penting thu ap yg kmu inginkan.. :)) apepon yg berlaku.. ingat k.azie always ade untuk kamu syg.. :))

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.